My life in Cape Town

Ahojte:) Je to super pocit písať po slovensky:D Angličtinu používam už od marca. Jediný slovenský článok v Cape Towne je Mirka, s ktorou môžem rozprávať normálne, aj ked sa niekedy cítim ako debil, že sa neviem vyjadrovať haha:D Vždy som sa smiala ľudom, čo boli v zahraničí a povedia 5 slov po slovensky a 3 po anglicky..že ako "keep it cool":D Tak to je môj prípad:D Ale musím povedať, že niekedy mi to chýba a byť vo vzťahu s človekom inej národnosti je niekedy náročnejšie:) Stáva sa, že sa nemôžem úplne vyjadriť, nepochopí náš humor, ktorý mám s kamoškami, naše zvyky sú iné a nikdy nebude vedieť, čo pre nás znamená pozerať Mrázika, Popelku a Ako vytrhnúť veľrybe stoličku:D (môj naj film) na Vianoce. Ale aj tak by som môjho Barta nevymenila za nič a to, že som tu, neľutujem ani na chvíľu:) Momentálne Vám píšem post z domu jeho ocka, mali sme krásny deň, kedy sme veľa jedli, hrali africké hry a užívali si krásny deň:) O chvíľu budem musieť odísť do Hong Kongu, takže mám 3 týždne a potom sa vrátim naspäť po mesiaci. Ale napísala som si na papier zoznam vecí, ktorý chcem splniť, kým odídem. Chcela by som navštíviť pláž s tučniakmi, naučiť sa surfovať, ale na to je ešte na to zima, ísť vlakom do centra (toho sa dosť bojím, kedže je tu neskutočná kriminalita, cestovať vlakom je veľmi nebezpečné a 8 z 10 prípadov je krádež, tak neviem:D ), chcem ísť na túru a lanovku na Table Mountain a ešte kopec vecí. 



Život v Cape towne je však dosť zložitý. A to som vôbec nečakala. Prišla som tu s 1500 eurami, čo by mi vystačilo na život na Slovensku tak 4-5 mesiacov, ked sa uskromním. Tu som ich minula v priebehu 3 týždňov.. Zaplatila som nájom, veci do domácnosti, vyšetrenie u doktorov, jedlo a peniaze boli preč.  Mám tu aj modelingový kontrakt, ale z toho som mala jednu prácu za mesiac a pol.. a žiaden kasting:D Lebo tu nie je momentálne sezóna. Tá začína až v októbri, tak snád to bude vtedy lepšie:) Takže či chcem alebo nie, začala som pracovať v reštaurácií, ktorú Bart manažuje, aby som aspoň mala nejaké peniaze na život tu. Ale pozrite sa na to.. za 9 hodín práce zarobím 9 eur:D Čo je úplne smiešne. Idem do obchodu, kúpim veľký jogurt, chlieb, maslo a 9 hodín práce je fuč.. Takže pracujem 4-5 krát do týždňa a nič neušetrím.. Aj keby som chcela ísť domov,  viem, že teraz to nie je možné. A neviem ako by som si našetrila na letenku domov:( 

Ked sa vrátim naspäť, chcem si nájsť normálnu robotu a mať normálny príjem, tak snád sa mi to podarí:)
Toto je môj život z inej stránky a snad Vás to zaujalo:) Chcem sa ešte rozpísať, tak to rozdelím na viac článkov:)


















6 komentárov:

  1. Teším sa na ďalší článok! Určite to tam nemáš najľahšie, ale držím palce a nepochybujem, že všetko zvládneš :) <3

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lenka, si užasná odvážná mladá žena. Veľmi ti držím palce! a ďakujem, že s nami zdieľaš svoje skúsenosti. ďakujem! Ali (Ke/praha)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. moc vám to spolu svedčí a teším sa na ďalšie články z tvojho života tam :) je super, že si sa takto vybrala do neznáma (aj keď nie úplne sama) a určite ti to prinesie len veľa dobrého :)

    Terka Polak 

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj, som tiez Kosicanka, zijem tiez v zahranici a tento tyzden sa vydavam za cloveka ktory je cudzinec a uz 4 roky sa bavim po anglicky. Ked sme spolu zacinali, ludia mi vraveli ze si s nim nikdy tak neporozumiem lebo predsa len je to ina rec a dobre sa nevyjadris... a ja som im vzdy hovorila, ze existuje tolko slovakov, ktory maju tu istu rec ako ja.. a nikdy si nebudeme rozumiet.....

    porozumenie nieje len o jazyku, takze sa vobec netrap ze nepochopi Mrazika ( ani ten moj ho nechape), lebo pochopi veci ktore by nepochopil kazdy druhy slovak a ktore mozu byt ovela dolezitejsie ;-)

    Uzivaj si to a vela uspechov prajem!
    PS: a ak by ste niekedy mali cestu do holandska, napis to sem, a my vas ubytujeme :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. No vidíš princeznička, to tvoje modelkovanie sa rýchlo skončilo a už by si chcela "normálnu" robotu. Tak pekne pracuj v reštaurácii a šetri na letenku, snáď sa ti to v priebehu niekoľkých rokov podarí :DD. Držím palce:D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dakujem:) a myslim si, ze kazda praca sa rata a nie je to ziadna hanba.. Hanba skor je, ak niekto byva s rodicmi do 30 a zije z ich peniazkov:)

    OdpovedaťOdstrániť

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...