Cape town from the other side

Čauky!! Chcela by som Vám niečo porozprávať o druhej stránke Cape Townu, a to o kriminalite. Život tu nie je gombička. Je to asi prvé miesto na svete, ktoré som navštívila, kde sa naozaj bojím a necítim sa bezpečne. Aj napriek tomu, že Cape Town je prekrásny, Juhoafricka republika je krajina s najvyššou kriminalitou na svete. Ako som už spomínala, je tu veľký rasizmus voči bielym. Cape Town má neskutočne veľa gangov, kde zabíjanie ľudí patrí k najčastejším prípadom. Vraj ak nový člen chce vstúpiť do gangu, musí najprv niekoho znásilniť a zabiť. Ak cestujete po dialnici v noci a niekto na Vás svieti diaľkovými svetlami alebo na Vás zabliká a vy náhodou zablikáte naspäť, pre nich to je ako znamenie, začnu Vás sledovať a skončí to vraždou. Toto si nevymýšľam a počula som veľa prípadov od obyvateľov tu. Každý obchod v niektorých častiach mesta má mreže a vydáva potraviny len cez malé okienko. Pumpy majú nápisy na dverách, že nemajú žiadnu cash, len peniaze na vydávanie.



Krádež je tu na denno-dennom poriadku. Varovania sú aj na elektronických bilboardoch, že ten a ten úsek je známy vysokou kriminalitou a treba si dávať pozor. Autá si musíme počas jazdy zamykať a nesmieme dať otvoriť okná viac ako o polovicu, Môj Bart bol niekoľkokrát okradnutý, ked ľudia prišli s nožmi a zobrali mu všetko čo mal, aj topánky. Moju kolegyňu okradli počas kazdy autom, že ich zastavili, vytiahli nožiky a museli im odovzdať všetko, čo mali, počas bieleho dňa. Ja som si zadovážila na ochranu môj fejkový starý mobil, ktorý im dám, ak by nás chceli okradnúť. Môj ajfon nosím skrytý v topánke, pančuchách, v podprsenke a všade, kde sa len dá skryť. Na ulici sa snažím mobil nevyťahovať, ani nosiť pri sebe veľa peňazí. Po 6 večer, kedy sa už stmieva sa neodporúča vychádzať von a zdržovať sa na uliciach. Viete ako mi chýba sa len tak poprechádzať večer von? Tu je to nemožné a bojím sa, žeby mi niekto ublížil. Na jednej strane by som tu chcela ostať žiť, ale na druhej sa naozaj bojím o svoj život a o mojich najbližších tu. Do niektorých štvrtí mesta sa ani neodporúča chodiť, pretože je 80 %  pravdepodobnosť, že Vás zastrelia. A to iba tak..Chlapi sedia na strechách a strieľajú deti a ľudí len tak pre zábavu. Každý deň zomrie takouto hroznou smrťou niekoľko detí a nikto to nerieši. Je to veľmi smutné, ale pokiaľ tu budem žiť, musím sa len modliť, aby sa nám nič zlé nestalo. Aj takýto je život v Juhoafrickej republike a nič s tým nenarobíme.

Pozdravujem Vás a posielam pusu!


8 komentárov:

  1. ja sa ti čudujem, že tam chceš ostať, že to robíš kvôli chlapovi, prečo on neurobí to isté pre teba? ak by šlo o život, ja by som sa neprispôsobovala...je to tam naozaj hrozné...a ty máš tak veľa možností na výber....

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To te opravdu obdivuju, ze tam zustavas. Chapu, ze tam mas pritele, ale tohle je fakt mazec, to se nemuzete spolu nekam odstehovat? Ja bych se bala asi porad, co se me nebo nekomu, koho mam rada muze stat...
    Lovely imperfections

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To te opravdu obdivuju, ze tam zustavas. Chapu, ze tam mas pritele, ale tohle je fakt mazec, to se nemuzete spolu nekam odstehovat? Ja bych se bala asi porad, co se me nebo nekomu, koho mam rada muze stat...
    Lovely imperfections

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Naco tam ostavas?frajer sa moze odstahovat niekde inde s tebou...JA BY SOM TAM NEOSTALA...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Lenka paraaaj domov hneď. Nesranduj, že len kvôli tomu , že je tam "pekne" kde je všade, by si tam ostavávala za smiešne peniaze a kvôli priateľovi, s kt. si tak krátko. Kde je sen žiť v NY, Barcelone alebo Číne? :) Alebo sa vráť pekne ku svojim a k nám na Slovensko :) Našpor v Hong Kongu a rovno choď bývať, kde si vždy chcela. Nemôžeš tam predsa žiť v strachu, či ťa niekto neokradne a večer byť poslušne doma. Ale z fotiek sa ani nezdalo, že je tam nebezpečne :D Pozdravujem ťa veľmi , opatruj sa ahoj!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Preboha, Lenka! Hneď si pobaľ všetky švestky, čo tam máš a paraj domov alebo inde, kde je bezpečnejšie. Pakuj hlavne Barta, vezmi ho do Košíc a choďte sa prechádzať hoci aj o 12 v noci po krásnych Košiciach k Domu sv. Alžbety či si sadnúť k fontáne k divadlu. Ja viem, že možno je to neporovnateľné s nejakými inými mestami, ale DOBROVOĽNE žiž v takejto krajine a v takomto meste s rasizmom a brutálnou kriminalitou, zavretá doma alebo len do 6 vonku so skrytým mobilom a aj to nikdy nevieš, čo sa stane, tak to by som bola bláááázon. Leni, pratajce še héééét

    OdpovedaťOdstrániť
  7. no vela stastia prajem. a to ze si mate davat pozor ani asi netreba pisat.
    drzim place.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Poznam viac ľudí, ktorí žijú na Cape Towne a nič sa im nestalo :P takže rob to čo ta robí štastnou :* a inak Lenka ďakujem že si stále také slniečko stále sa usmievam keď vidím niekde tvoju fotku :* držím palce

    OdpovedaťOdstrániť

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...