10 Interesting things about Cape Town:)

Ahoj! Chcela by som dnes napísať o zaujímavých veciach, ktoré som si všimla:)

1. rozprávajú tu angličtinou a afrikánčinou

2. je tu 80 % Afrikáncov a 20 % bielych

3. je tu veľký rasizmus

4. chodia bosí - toto ma najviac zaujalo:) Ľudia tu chodia bosí, a hlavne v lete. Môj priateľ nenosil topánky asi 3 roky:D Idete do obchodu, do reštaurácie a vidíte bosých ľudí, čo je veľmi zvláštne:D Teraz je tu zima, takže to nie je až také časté, ale aj tak:D

5.objímajú sa pri príchode - my sa zvyčajne pobozkáme dvakrát na líce, oni sa tu objímajú

6. Hey, how are you? - je začiatok konverzácie a ako som zvyknutá pri Američanoch, ktorí nečakajú na opoved, tu ju hovoria. Napríklad Vám volajú z banky a hned začnú: dobrý deň, volám z tej a tej banky, ako sa máte? A čakajú na odpoved. Ja odpoviem a spýtam sa, ako sa oni majú a odpovedia a až tak začne konverzácia, čo vlastne chcú:D Ja som zvyknutá, že ak niekomu volám, pozdravím sa a poviem, čo je vo veci:D Je to trochu zdĺhavé, ak volám Bartovmu bratovi, že potrebujem kľúče a kým sa k tomu vôbec dostaneme prebehnú 2 minúty:D

7. jazia na opačnej strane ako my - aj ked mám vodičák 8 rokov a myslím si, že som dobrý vodič, tu by som si netrúfla:D neviem sa preorientovať na druhú stranu, pravidlo ľavej ruky a nie pravej, a pod.

8. pijú čaj s mliekom - Ked si popýtate v reštaurácii čaj, rovno sa Vás spýtajú, či chcete teplé alebo studené mlieko. Nie, či chcete citrón a med:D

9. surfujú tu - surfovanie je tu veľmi populárne a surfujú tu všetky vekové kategórie - od detí, až po dôchodcov:)

10. žraloky - žijú tu žraloky a majú všade vyznačenia, kde ľudia môžu plávať a surfovať a kde je to veľmi nebezpečné

Toto je 10 vecí, ktoré som si všimla, v dalšom pokračovaní tu rozoberiem nebezpečenstvo, gangy a iné zaujímavosti:)

Snád Vás to zaujalo aspoň trochu a vidíme sa skoro:))














4 komentáre:

  1. tieto zaujímavosti sú super, milujem takéto články :)

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  2. to su teda veci :D ziraam..najviac ma sokli bose nohy asi :) tesim sa na dalsi clanok

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já se při setkání taky objímám spíše než pusinkuju. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. https://sk.wikipedia.org/wiki/B%C3%BAri

    Afrikanci= belosi takze tie statistiky nesedia

    OdpovedaťOdstrániť

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...