Taiwan

Ahoj ahoj!:) Chcela by som porozprávať niečo o Taiwane. Veľa modeliek mi vravelo, že Taiwan je krásny a je to taká kultivovaná Čína. A naozaj mali pravdu. Nedá sa to s Čínou ani porovnať. Je tu všade čisto, ľudia na ulici nie sú nevychovaní, sú veľmi milí a úctiví. Dodržujú tu pravidlá cestnej premávky, čo je tiež rozdiel:) Je tu veľmi veľa motocyklistov a stane sa, že práve oni zapríčinia dopravnú haváriu. ?(Sama som bola svedkom jednej, minulý týždeň). Metro tu majú prehľadné a čisté. Pred nástupom do metra čakajú vo vyznačených radách, nie ako všade inde, že sa všetci tlačia naraz:D
Rozprávajú tu mandarínčinou, takže už sem tam niečo rozumiem a snažím sa učiť viac slov:)
Okrem toho tu majú na všetko rôzne zvuky. Dokonca aj smetiarske auto má takú špeci melódiu. Najprv si poviete, aké je to milé, a po týždni to nenávidíte, lebo je to tu nonstop a hlavne v našom okolí a privádza ma to do šialenstva:D

Majú tu viaceré nočné markety, ale ja som navštívila iba jeden. Kde nájdete rôzne obchody, stánky a jedlo:)

Čo sa mi veľmi páči, sú reštaurácie typu Shabu Shabu (neviem, či sa to tak píše:D). Každý má pred sebou vlastný kotlík a varí si, čo chce. Donesú Vám zmrazené krevety, ryby, mäso, zeleninu a vy si to varíte v ich ochutenej vode.

Je pravda, že veľa ľudí tu po anglicky nerozpráva, takže je niekedy ťažké sa dohovoriť. Tak ako v asi v celej Ázií, sme my, bieli ľudia atrakciou. Deti sa nás boja a ľudia si nás nonstop fotia:) Ked sa niekde prechádzam, často sa mi stáva, že ma ľudia prosia o fotku s nimi:D Je to veľmi príjemný pocit by som povedala, haha:D

Po dalšie má Taiwan najviac obchodov 7 eleven a Family Mart v celej Azií. nájdete ich úplne na každom rohu. Sú drahšie, ako normálne supermarkety, ale sú hned po ruke:) Ked sa len prejdem po našej ulici, nájdem ich minimálne 5, ked nie viac.

Čo sa týka ovocia, sú tu také druhy, že vôbec netuším, čo sú zač a nikdy som ich predtým nevidela:D Z nášho obchodu s ovocím poznám možno 5 typov  asi z 20:D A ovocie a zelenina je tu dosť drahé.

To je odo mňa všetko, čo som si zapamätala a čoskoro Vám poviem o Taiwane viac:)

Ja Vám prajem pekný víkend:) K nám ide Tajfún, tak som zvedavá haha:D
xoxo



















6 komentárov:

  1. opäť super post! tvoj blog navštívim len zriedka, no vždy pozriem aj staršie články, aby mi nič neušlo a dosť ma zarazili tie anonymné komentáre, ohľadom tvojej práce. Ja ti držím palce a keby som tebou určite s tým tiež neprestávam, veď prečo nerobiť niečo čo ťa baví a pritom cestovať a spoznávať nové kultúry a ľudí :)). Teším sa na ďalšie posty!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja si zas myslím, že Lenka môže byť rada, ak jej niekto napíše úprimný názor, aj keď sa to možno nečíta tak dobre ako pochvalné a obdivné komentáre. Ale keď sa rozhodla svoj život takto verejne prezentovať, musí počítať aj s negatívnymi reakciami. Mne osobne je to jedno, nech si robí modelku aj do 35-ky, ale v takom veku začínať s "ozajstnou" prácou, to neviem ako dopadne.

      Odstrániť
    2. Ty nepíšeš úprimný názor, Tebe môže byť jedno či Lenka pracuje alebo nie, čo sa staráš, a prišla som na jedno - si hejter. Hejter je jedinec s nejakým komplexom, ktorý našiel svoje uplatnenie v tejto disciplíne. Potrebuje svoju nenávisť ukázať svetu, dokázať, že on je ten, ktorý má vo všetkom pravdu a čo najviac uraziť hejtovaný objekt. Nikoho nezaujíma, či ty pracuješ, veď si v anonymite a čo je to " ozajstná práca", veď každá práca je ozajstná, či?

      Odstrániť
    3. No ty si ale múdra. Mňa kritizuješ za to, že som v anonymite, a pritom ty tiež píšeš ako anonym. Ja nie som nijaký "hejter", nikoho neurážam, len si občas dovolím napísať svoj ú p r i m n ý názor. Aj keď sa ti to možno nepáči, nepíšem to tebe, tak sa láskavo k môjmu komentáru nevyjadruj. Ty asi trpíš komplexom nedocenenia, keď potrebuješ obraňovať blogerku, ktorú osobne pravdepodobne ani nepoznáš. Len potrebuješ mať pocit, že si urobila niečo dobré pre niekoho.

      Odstrániť
  2. Leni bola si už nieekdy takto dlho preč z domova ako si teraz? Ako to zvláda Ego? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lenka pisala ze sa rozisli,tak asi nijak

      Odstrániť

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...