Niečo o cenách v Číne

Ahojte! Dnes niečo z náučného okienka, kedže niekomu sa zdali moje príspevky o mojich robotách nudné, tak nech je tu opäť niečo iné:D

Ked mám rozprávať o cenách v Číne, až mi podskočí srdiečko.. Vedela by som si predstaviť, žeby som tu žila a už mám aj nejaké plány do budúcna s Eguškom - mám pripravenú aj  prezentáciu pre neho:D Život v Číne nie je vôbec drahý. Samozrejme, závisí to aj od mesta, ktoré si vyberiete..či je to Hong Kong alebo Shanghai, je to o niečo drahšie. Ale mesto ako Hangzhou, kde som, je úplne super. Všetko je tu veľmi lacné! Čo sa týka jedla, nákup na celý týždeň stojí okolo 100 rnb, čo je asi 12eur. A to si kúpite všetko cez ovocie, zeleninu, jogurty, vajcia..proste plný košík jedla. Ak sa idete najesť, vyjde Vás to na 2 eurá v takých čínskych reštikách. Na ulici okolo eura. Ovocie je tu taktiež veľmi lacné a ja som si vypestovala závislosť na dračom ovocí. OOo Bože! Stojí asi 50 centov jedno a to už sa mi zdá príliš drahé-  čínske pomery:D Napríklad za mesiac som si nekúpila oriešky, lebo stoja 30 rnb a to je veľa, ked máme vreckové 300...ale ked porovnám zo Slovenskom, je to iba zlomok ceny:) A zbytočne vymýšľam:D

Dalšia kapitola je oblečenie. Nádherné veci a skvelé ceny. Tričká tu kúpite za 5 eur, kabáty za 10-15 eur, topánky za 10-20 eur. Avšak závisí aj od toho, či to kupujete na trhoch na ulici alebo v obchodoch.

O službách ani nehovorím, napríklad kaderník stojí 68 rnb, čo je 8 eur. O doprave som Vám už hovorila. Taktiež letenky napríklad z Hangzhou do HK, stoja okolo 300 rnb.
Takže ak chce niekto žiť v Číne, je to tá správna voľba podľa mňa. Samozrejme, som laik a nežijem tu oficiálne, ale mám tu kamošky, ktoré sú tu trvalo a všetko mi povedali. Ak byy som si mohla vybrať..po Amerike a Španielsku je v mojej top 3 Čína..to sú moje destinácie, kde by som chcela žiť nastálo:) Tak uvidíme:) Posielam pusy na Slovensko!! Papa

3 komentáre:

  1. Len to nie, čo by sme tu bez teba robili ha? Pekne si to tam uži ale vráť sa naspäť k nám na Slovensko. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. leni nerada ti kazim iluzie, ale podla kurzu je 68 RMB 8 eur a nie 4 eura, viem to nakolko tu zijem uz zopar rokov;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jezis, ano, mas pravdu, zle som to vypocitala:) dakujem za opravu:)

      Odstrániť

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...