Doprava v Číne

Ahojte!! Dnes by som Vám chcela predstaviť dopravu v Číne. Práve sedím vo vlaku do Shanghaia, kde si ideme po víza, takže mám čas. Doprava v Číne je na oveľa horšej úrovni ako napríklad na Slovensku. Najbežnejším prostriedkom sú taxíky, ktoré majú zelenú farbu a vyzerajú jak zo sociku. Cestovat´ taxíkom nie je vǒbec drahé.. Vačšinou stojí každá cesta okolo 15 rnb, čo je v pohode aj na naše vreckové:) taxikári vyzerajú, že Vám povačšine ani nerozumejú, takže nikdy si nie ste istí, či Vás naozaj dopraví na určené miesto:D je tu aj možné, že taxikár po ceste vezme aj niekoho iného a cestu si rozdelíte napoly. Dalším dopravným prostredkom, ktoré využívame, sú autobusy. Najprv bolo ťažké sa zorientovať, kedže všetky názvy staníc a odchody sú napísané len po čínsky. Ale naučili sme sa, že 92 chodí k nám, tak využívame zatiaľ len ten:D autobus stojí 1 juan. Čo je úplne zlomok ceny. V autobuse vačšinou ľudia len spia:D jediná nevýhoda je, že šoféri jazdia hrozne a už sa nám viackrát stalo, že sme skoro havarovali, lebo im je úplne jedno, či cyklistu prejde alebo nie..
Ďaľšou kapitolou sú vlaky. My sme zatiaľ cestovali iba do Shanghaia, ale išli sme už rǒznymi typmi vlakov.. Niektoré vyzerajú ako naše Iccka, iné sú vtipné v tom, zě sú rozložené 2 lehátka a na tom ľudia spia, ležia, sedia, ako jedna veľká šťastná rodinka. Avšak v pondelok sme mali jeden úplne hrozný zážitok.. Tú cestu by som asi nikomu nepriala a dúfam, že už ju ani nezažijem. Ráno z diskotéky sme si kúpili lístky na prvý vlak a k tomu boli lacné, tak sme sa potešili.. No potom sme zistili, prečo boli také lacné:D ked sme vošli do vlaku, skoro sme odpadli:D Ľudia tam sedeli na zemi, na vreciach od zemiakov, vagón mal kapacitu možno 30 ľudí a tam ich bolo cez 100... Nedalo sa hýbať, všade bol smrad, chlpaté pazuchy:D, polonahí ľudia, smrad z tých všetkých jedál, ktoré tam boli. Ľudia tam jedli klobásy, chlastali a to všetko ležali po zemi.. Boli tam aj akože sedačky, ale na dvojsedadle sedelo aj 5 ľudí.. Ja som čakala kedy aj na mňa niekto sadne..to, čo bolo na wckach ani nebudem rozprávať, lebo ten obraz už nechcem mať pred očami.. Fakt som už v každej krajine zažila všeličo možné a nie som žiadna panička, ale na toto som nemala žalúdok a striasa ma, iba si na to spomeniem:D dúfam, že takúto "úžasnú "možnosť  cestovať už nebudem mať:Dfujky.. 

 V našom meste je aj metro, ale to sme ešte nevyskúšali:D
Inak.. Všetko je tu strašne vzdialené, takže ked ideme na kasting, trvá to minimálne hodinu sa tam dostať.. Ked vieme, že máme napr 3 kastingy, budeme preč tak 5 hodín.. Je to šialené bývať v takom veľkom meste..košice by som za hodinu obišla aj pešo a tu iba do inej časti mesta to trvá jak do Ameriky:D

To je všetko k doprave, tak snad Vás to zaujalo:) pozdravujem!!:-**

1 komentár:

  1. super článok, teším sa na ďalšie Tvoje príspevky:), hneď mi je Čína bližšia

    OdpovedaťOdstrániť

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...