Kokosový sen


Ahojte! Listovala som v knižke "Superpotraviny", kde každá potravina obsahuje jeden recept a našla som tento svieži kokosový  koláčik bez mlieka a lepku. Rozhodla som sa ho vyskúšať, no musím povedať, že rozhodne stál za to. Potrebujeme minimum surovín, je rýchly, zdravý a ľahký.










Recept:
250 g strúhaného kokosu
250 ml pomarančovej šťavy ( ja som dala šťavu z limetky a mandarínok, podľa mňa je limetka a kokos veľké mňam!)
200-250 g práškového cukru
4 lyžice slnečnicového oleja (možno použiť tiež kokosový, ja som dala roztopené másielko:)
6 vajec
tuk na vymazanie a kokos na vysypanie formy

Nastrúhaný kokos zalejeme pomarančovou/limetkovou šťavou a necháme najmenej hodinu odležať, aby kokos vsiakol všetku tekutinu a zmäkol. Pridáme cukor, olej, žĺtky a dobre premiešame. Z bielkov vyšľaháme tuhý sneh a zľahka ho premiešame s kokosovou zmesou. Formu vymažeme tukom a vysypeme múkou alebo nastrúhaným kokosom. Vhodná je silikónová forma, odpadne nám práca s vymazávaním a vysypávaním formy.
Vložíme do rúry pred hriatej na teplotu 170 stupňov a pečieme asi 45 minút. Koláč podávame teplý, ale výborne chutí aj na druhý deň.

Použila som nízku kruhovú formu na koláče a nevymazávala som ju - koláč sa dal pekne vybrať. Pri prvom súste som nevedela čo čakať, pri druhom som si pomyslela, že je fajn a pri treťom som ho milovala. Chutil mamke a sestre a myslím si, že bude chutiť aj vám svojim nezvyčajným sviežim kokosovým šarmom :D
Dobrý chuť! ♥ Simonka

(Poznámka od Lenky: "Ten koláč je taký dokonalý, že ak raz budem zomierať, chcem zomierať s kúskom tohto koláča v ústach ":DDD mmmm Najlepší koláč!! )

A nezabudnite na Giveaway! Už tento víkend bude vyhlásanie!:)





4 komentáre:

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...