Domáce pesto na želanie

Tento príspevok je špeciálne pre Livku a milovníkov domáceho a zdravého pesta:) A ja dakujem mojej sestričke za príspevok!:-*


        Ak si kúpite čerstvý špenát a pomaly vám vedne v chladničke je načase vyskúšať špenátové pesto. V rôznych receptoch môžeme nájsť približne rovnaké suroviny, potom to už je len o vyvážení chuti – aby šmakovalo
Na špenátové pesto si pripravíme :
  • asi 3-4 hrste baby špenátu (cca ¼ obsahu ak kupujete ten v takej nádobke)
  • mandle ( najlepšie sú kešu oriešky, môžu byť slnečnicové semiačka atd.. ja som mala doma mandle tak som šupla tie- asi 8 kúskov)
  • parmezán ( alebo iný tvrdý syr podobnej chuti- ja som z neho odrezala asi malú kocku)
  • morská soľ ( asi tak štvrť kávovej lyžičky- alebo iný pomer podľa chuti)
  • čierne korenie
  • cesnačik ( ja som dala polku jedného strúčiku, ak nedáte dajte viac syra)
  • bazalka ( ja som dala asi tak 10 lístkov, záleží podľa chuti , ak je tam bazalka má to lepšiu chuť, pretože špenát sám o sebe nie je majster chuti :D)
  • nerafinovaný olivový olej
Postup:
Špenát s bazalkou premyjeme, necháme odkvapkať a dáme do misky, ponorným mixérom pomixujeme na kašu, pridáme ostatné suroviny a poriadne pomixujeme. Pridáme pár kvapiek olivového oleja, ochutnáme a podľa chuti pridáme buď soľ, alebo syr alebo cesnak – podľa toho aká chuť vám tam chýba. Pripravíme si nejakú peknú malú nádobku do ktorej pesto premiestnime, dolejeme olivovým olejom aby sa nám nepokazilo( olivový olej konzervuje) dáme zachladiť a papáme. Takéto pesto si môžeme urobiť aj napríklad čisto z bazalky, alebo z rukoly. Fantázii sa medze nekladú. Prajem dobrú chuť!:)
Špenát
Bazalka




3 komentáre:

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...