Homemade mandľové mliečko

Budeme potrebovať: 1 hrnček mandlí
3-4 hrnčeky odstatej vody
Postup : Mandle nasypeme do hrnčeka, alebo do nejakej vhodnej nádobky, zalejeme po vrch vodou a necháme ich do rána relaxovať. Ráno z nich vylejeme vodu, prepláchneme a začne najťažšia časť výroby – šúpanie :D Ak chceme mať mlieko jemné a bez horkej chuti je dobré mandle ručne ošúpať. Môžete ich dať do utierky a šúchať, niektoré šupky sa odstránia a s niektorými sa budete musieť pohrať. Alebo mandle zalejeme vriacou vodou a počkáme kým sa budú dať šupky lepšie odstrániť. Ja najčastejšie šúpem ručne mandle jednu za druhou, až do nervového zrútenia :D
Ak túto časť máte za sebou, gratulujem a ideme sa pustiť do ďalšej. Ošúpané mandle nasypeme do mixéra, pridáme vodu, mixujeme, pridávame vodu, aby nám vznikla tekutá ale zasa nie vodnatá zmes- pri tomto kroku si sami zvolíte množstvo vody či chcete krémovejšie alebo tekutejšie. Po vymixovaní prelejeme zmes cez sitko, alebo cez gázu do misky. Ja to prelievam cez kúsok bielej látky. Poriadne vyžmýkame. Ak chcete môžete tento krok opakovať ak sa vám zdá, že by sa dali kúsky mandlí pomixovať na ešte menšie kúsky. To čo sme preliali do misky prelejeme do hrnčeka, ochutíme medom alebo agáve sirupom, poprípade škoricou, kakaom- podľa toho na čo máte chuť. Ja som minule skúšala pridať raw kakao, škoricu, a pár datlí- jedným slovom dokonalosť. Ani kakauko sa na to nechytalo.
Ak by niekto mal vhodný mixér- napríklad so slimákom (Vitamix) môže skúšať „odšťavovať“ mandle na ňom. Ja som to ešte neskúšala, ale plánujem- dám vedieť ako to dopadlo
Ak s mandľovým mliekom nemáte skúsenosti a neviete ako chutí, odporúčam pripraviť si ho z menšieho množstva mandlí. Ak máte chuť robte ho z dvojitej, trojitej dávky, prelejte do sklenenej nádobky a odložte do chladničky - vydrží tak približne dva dni. Pred použitím pretrepať
Mandľová drť, ktorá vám ostane sa dá použiť do koláčov, keksíkov, palaciniek atd.

Prajem vám dobrú chuť!:)   (Recept by Simonka♥)



7 komentárov:

  1. akurat dnes som pozerala v telke ako martin nikodym(hej hej, je to divne, v zivote by som nepovedala ze ten chlap sa zaobera aj niecim inym ako moderovanim milionara a tot je z neho nejaky zdravo zijuci guru :DDD) robil mlieko z kesu orieskov a hovorim si ze musim niekde najst najskor mandlove a ty si mi to tu hodila rovno pod nos, tak velkaaa vdaka, urcite skusim :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. faaakt?:DDDD haha, tak to bol osud!!:D a martin nikodym je nejaky guru?:D o tom som ani nevedela:DD

      Odstrániť
    2. neni guru, ale v poslednej dobe kazda znama osobnost co vypila pohar so zelenym jacmenom si uz mysli ze sa z nej stane odbornik na zdravu vyzivu (mozno aj hej, lebo aj on to tak prezentoval :D ) :D

      Odstrániť
  2. Lenii mande sa velmi lahko osupu ked ich zalejes zovretou vodou, nechas postat 15-20minut a vylejes vodu a uz len supes,doslova same vyskakuju so supky :) Kostrbie

    OdpovedaťOdstrániť
  3. http://www.trueactivist.com/5-home-made-dairy-free-milk-alternatives/ .... Leni tu je skvelý link aj na iné home made mliečka :)

    OdpovedaťOdstrániť

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...