How to be beautiful:)

Čaute! Dnes je príspevok venovaný zdravému stravovaniu. Príspevok napísala moja sestra a až sa mi nechce veriť, že je mladšia.:) Čo sa týka stravovania, ona to fakt umí:) Minulý rok sa začala stravovať naozaj podľa týchto pravidiel, začala si robiť všeliaké raw recepty, nakupuje v bioobchodoch. Nikdy som tomu neprišla na chuť, stále som sa z nej smiala, že je jogín:D No dnes viem, že sa mám čo od nej učiť. Simona strašne schudla, až tak, že som bola z toho v šoku, ona, čo má naučila piť kávu, pretože ňou bola posadnutá, ju už viac ako pol roka nepila. A prečo? Je iba zdravé veci plné vitamínov a má dostatok energie aj bez kávy. Až sa mi to nechce veriť:D Jednoznačne, či už sa tým inšpirujete alebo nie, ja idem do toho a vyskúšam.  A nezabudnite..zdravá strava nie je diéta, ale životný štýl:) Nech sa páči:) :
                                                Zdravé stravovanie
            Keď sa povie zdravá strava, ihneď každému napadne hladovanie, diéta – samé nepríjemné veci :D Nemusí to byť vždy tak. Zdravé stravovacie návyky sú veľmi dôležité pre fungovanie celého organizmu. Ak čakáte, že pokiaľ nič nebudete jesť, alebo ak budete jesť celý deň polyetirenové chlebíčky, že schudnete, máte pravdu, ale za cenu ,že vám budú padať vlasy, zhorší sa vám pleť, budú sa vám lámať nechty a veľa ďalších krásnych vecí v živote ženy :D
           Podľa mňa zaručeným úspechom pre vašú novú najlepšiu postavu je jesť jedlo s radosťou- nech ide o hocičo :DV rôznych zdrojoch o výžive uvádzajú, že toto je zdravé, niekde zase, že to zdravé určite nie je, človek je zmätený a jediné čo mu ostáva je zdravý sedliacky rozum :D
Tu je niekoľko mojich tipov:
-jedlo, ktoré obsahuje názvy ktoré neviete prečítať nejedzte, vyberajte si kvalitné produkty (na strave sa šetriť neoplatí), nejedzte nič čo vidíte v reklame, jedzte v kľude, pomaly a dobre prežúvajte (určite si nesadnite k telke, lebo zjete slona a ani si to nevšimnete :D), ak vás prepadnú mňamoty tak si dajte len trošku a poriadne si to vychutnajte( ak si už chcete dať niečo „nezdravé“ tak si to bez zbytočných myšlienok sebaobviňovania vážne vychutnajte - PS: dala som si to, lebo som mala chuť a bolo to výborné!:D), zbavte sa všetkých sladkostí, ktoré máte kade-tade poskrývané (nebude vás to lákať:D), ak máte stále chuť na jedlo, ujasnite si, či sa nenudíte- ak áno, tak sa choďte napiť čistej vody:D dúfam, že nemusím spomínať, že sladké nápoje obsahujú veľa zbytočného cukru, ktorý vôbec nepotrebujete, biely rafinovaný cukor tiež nepotrebujete a jeho náhrad je po milú jarmilu- trstinový cukor, kokosový cukor, agáve sirup, stévia ale podľa mňa kvalitný med je zo všetkého úplne najlepší. Kludne si dajte cez deň niečo, čo nie je „zdravé“, ale odškodné za to by mala byť nejaké jedlo, ktoré vás zasýti ale aj vyživí ( rohlik so syrom je fajn ale čo z toho:D )keď už sme pri pečive- biely chlieb vám tiež netreba, možno je pekný svetlý, ale vaše telo sa vám poďakuje keď ho vymeníte za celozrnný, ražný či pohánkový- proste čím viac semienok a celých zŕn tým lepšie.
         To, že pitie vody je pre vás dôležité ani nemusím spomínať, hlavne ráno - ako prvé čím začať deň je pohár teplej vody s citrónom, ktorý vás prebudí, naštartujú sa vám útroby(:D) a odplavia toxíny ( určite nepite ako prvý nápoj kávu, pretože káva odvodňuje a tým telo ešte viac vysušujete).
         Snažte sa každým dnom zvýšiť v strave podiel ovocia a zeleninky. Najlepšia voľba je surová, máte v nej dostatok živín a vody. Ak budete jesť veľa zelenej zeleniny (špenát, šalát atd.) upraví sa vám aj trávenie a stratia sa chute na sladké. Ovocie jedzte na prázdnejší žalúdok - najlepšie ráno, pretože ak sa poriadne napraskáte na obed sviečkovou a potom si dáte jabĺčko s banánom všetko vám to tam začne kvasiť, a to určite nie je žiadne žúžo :D. Ovocíčko doporučujem jesť - sladké so sladkým, kyslé s kyslím a melón vždy osamote:D Odôvodním to tým, že sladké a kyslé ovocie má iné zloženie vody a dokopy to spôsobuje nafúknuté brucho, atd:D
         Samostatnou kapitolou je mlieko a mliečne výrobky. Niektorí sú milovníci iný zas hejteri. Po osobnej skúsenosti, viem, že naše terajšie mlieko zo škatúľ nie je vôbec zdraviu prospešné. Je napustené hormónmi, antibiotikami aby kravičky rýchlejšie rástli a dávali nám mliečko. Ak mlieko - tak to naozajstné zo salaša (kto už z vás niekedy pil pravé mlieko? Neriedené?:D) to skutočne obsahuje nejaké tie bielkoviny - ale viac ako mak určite nie;). Ak vám naozaj veľmi chutí dajte si ho, ale „ idem si dať mlieko, lebo je zdravé a budem mať silné kosti a zuby“ to by ste klamali sami seba, pretože vieme, že spôsobuje pravý opak:D Alternatív mliek je tiež požehnane, napríklad: sójové, ryžové, mandľové, kokosové, makové atd. (Viac informácii na internete, mne sa páči článok http://www.metoo.sk/855/skodliva-biela-tekutina-ktorej-hovorime-mlieko, a tvrdenie, že mlieko je zdravé je len biznis mliekarenských spoločností a rôznych vedcov - „americký vedci zistili“ :D)
Chcem schudnúť!! – prv chcite aby ste boli zdravé, a cítili sa dobre – ak to bude splnené príde aj sľúbené schudnutie – plus lepšia nálada, viac energie a asi všetky pozitíva sveta:D
         Nie som žiaden odborník, poradca ani nič podobné, prikláňam sa ku tomu, že by ste sa mali riadiť vlastným telom a pocitmi, jesť čo vám najviac vyhovuje a po čom sa cítite dobre.
Budem postupne postovať aj rôzne recepty tak vás snáď inšpirujem!:
 „ jedlo nie je zlé, zlé sú len myšlienky, ktoré k jedlu prechovávame. Tak dobrú chuť!:D  

7 komentárov:

  1. Waw.Som este teraz v soku...uzasny clanok precitala som si ho az 2x. Musim povedat ze sa velmi stotoznujem s tymto zdravsim stylom zivota.Stravujem sa dost podobne len ja vobec nepapam pecivo ( nie urcite to nieje zdrave papajte aspon to razne pecivo alebo celozrne) a pijem kavu lebo neviem bez nej existovat alebo aspon si myslim ze neviem. Mam nato presne taky isty nazor hlavne ohladom tych zbytocnych cukrov....Ludia kedysi nemali ten umely biely cukor co dnes bezne davame do kazdeho kolaca,sladkosti atd.....ludia pred 1000 rokmi si vedeli cukor nahradzat v inych veciach napriklad ovocie a to im uplne stacilo...to len dnesna doba a marketing a vsetko okolo nas naucili na take mnozstvo nezdraveho cukru pritom v pohode ludia si to vedia nahradzat aj inak...cukor treba je to energia ale ako este raz pisem dasa nahradit aj zdravsia(ovocie).Kazdopadne zdravy pohyb sem tam urcite neuskodi (spevnuje sa tym telo,pevnejsia postava).Dalej uplne sa stotoznujem ze vela ludi aj ja jeme jednoducho z nudy...pri telke pri pocitaci pri uceni :D tiez mam s tym mensim problem ale uz ked z nudy tak si dam to ovocie...zeleninu...kupujem si napriklad obycajnu mrkvu a jem ju ako zajac pred telkou len aby som proste bola spokojna lebo by mi to nedalo len tak sediet bez nicoho pri telke :D A treba pit vela vody potom je plet pruznejsia vypnutejsia ( s tym mam problem mne sa proste nechce lebo vkuse chodim na wc :D ). Ani nevies ako si ma potesila tymto clankom davam tomu 10/10 a velmi by ma potesili nejake recepty na nejake fajne raw alebo zdravsie kolaciky pripadne jedla na obed/veceru.Ak to sestra cita tak by ma zaujimalo co papa na ranajky obede a veceru a co medzi tymi jedlami len tak zo zaujimavosti :)) dakujem trosku som sa rozpisala ale si nevies predstavit aka som nadsena tymto clankom!! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. veľmi dobrý, kvalitný a inšpirujúci článok (y) ja osobne cvičím aj sa zdravo stravujem, takže články tohto typu ma vždy potešia:) len tak ďalej

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dnes si v casopise Bajecna zena :))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. to s tým mliekom, väčšiu blbosť som ešte nepočula :D:D a no tie bio potraviny, po pravde to už ani zdaleka nie je bio :D do pôdy, na postrek abo na hocičo sa pridávajú rôzne chemikálie na zničenie škodcov, lebo tie malé potvorky sa vedia velmi dobre prisposobovať roznemu prostrediu a zo zeleniny, ovocia by nebolo už vobec nič :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Lenka nechcem ťa strašiť, ale podľa tvojich foto - ako rada papkáš (aj keď na to vôbec nevyzeráš) tak na raw strave dlhodobe asi nevydržíš ..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja viem, ze nevydrzim:) a preto sa o to ani nepokusam..jest iba raw..ide o to, ze ja chcem zacat jest viac zeleniny a ovocia, kedze to nejem skoro vobec:)

      Odstrániť

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...