Healthy food tips

Ahojte, chcela by som vám predstaviť pár zdravých ale aj veľmi chutných jedál pre inšpiráciu. Recepty zvyčajne tunningujem a pridávam čo mi chutí, čiže presne znenie receptov si každý doladí podľa svojej chuti :D Ovocie a zelenina sú najzdravšie keď sa jedia samozrejme surové, bez tepelných úprav, no niekedy sa to nedá :D Namiesto varenia rada naparujem, hlavne čo sa týka mrvky, brokolice a takej tej ťažšej zeleninke:D Tak ak vás niečo osloví, vyskúšajte a fantázii sa medze nekladú:)





- napríklad na tomto obrázku je toho dobludu no upriamujem pozornosť na tento šalátik, ktorý je fajnový a rýchly. Vajíčka, sušená šunka, avokádo, jarná cibuľka, paradajky, šalátik (baby špenát/ruccola), himalájska soľ,olivový olej,čierne korenie. Proste všetko dobré :)



 -nejaká tá parená brokolica a mrkvička s paradajkovo-medovo-cibuľkovou omáčkou. Viem znie to čudne ale spojenie cibuľky a medu  je také mmhmm :)  omáčka- na kokosovom oleji popražíme nasekanú jarnú cibuľku, pridáme pokrájané paradajky (najlepšie cherry), necháme nech to celé zmäkne na jemnejšiu konzistenciu a pridáme lyžičku medu (podľa chuti). Polejeme a papáme.






-áno áno viem toto nevyzerá najlákavejšie,ale ešte ste to neochutnali!:D Neviem či poznáte quinou, ale je to super vec plná vitamínov a bielkovín. Chutí možno trošku ako ryža ale inak to opísať neviem :D  Quinoa sa pripravuje na slano, ale aj na sladko. Ja ju robím na slano a tu je recept, ktorý mám rada. Do mixéra hodíme sušené paradajky (4-5 ks?), jarnú cibuľku (polku?), baby špenát (tak za hrsť), strednú paradajku (podľa chuti aj viac) trošku avokáda na zahustenie. Pridala som tam ešte trošku čierneho korenia, červenej sušenej paradajky. Pomixujeme, vylejeme na uvarenú quinou podľa návodu, prisypeme avokádo pokrájané na kúsky a holdujeme:D 



- ďalší šalátik a najdôležitejšia ingrediencia je losos a avokádo. Táto dvojica sa navzájom miluje, doplna a ja ich za to tiež milujem lebo mi veľmi chutia. A je jedno čo ku nim pridáte aj tak to bude chutiť skvelo:D Ja pridávam paradajky,šalát,špenátik a tak rôzne :)





-alebo takéto cestoviny s paradajkovou omáčkou. Najlepšie nejaké celozrnné, ražné, ryžové cestovinky, uvariť a poliať omáčkou- napr. na olivovom oleji opražiť cibuľku, pridať paradajky,podusiť, pridať baby špenát, ak máte radi tak napríklad šunku (poprípade tuniak, sušenú šunku) popražiť to trošku a je to:)




- minule som skúšala urobiť raw paradajkovú polievku, dopadla dobre bola veľmi fajná. Chcela som urobiť na tejto raw spôsob aj brokolicovú no neviem či by to bolo chutné:) Tak som skúsila túto alternatívu, ktorú som vymyslela a chutila :) Zahrejeme v hrnci vodu(asi do štvrťky), položíme na ňu naparovacie sitko, kde poukladáme narezané stromčeky z brokolice,dva kúsky cesnaku, zakryjeme pokrývkou a necháme podusiť do sviežo-zelena:D Ak už je brokolica mäkká tak odstavíme zo sporáka, vodu v hrnci vylejeme do nejakej nádoby, do hrnca vysypeme brokolicu a pomixujeme. Ak už je brokolica premenená na pyré, postupne dolievame vodu,ktorú sme si vyliali do najbližšej nádoby:D Prilievame dovtedy kým sa vám nezapáči konzistencia polievky. Ja mám rada krémovú čiže dávam len trošku. Na kokosovom oleji si popražíme narezanú cibuľku do zlatista a pridáme do hrnca. Zasa pomixujeme, pridáme čierne korenie, bylinky ( oregáno,bazalku..), himalájsku soľ podľa chuti (alebo morskú). Je to čisto brokolicová polievka nehľadajte v nej smotanu- to už by nebola taká zdravá:) Na vrch pre chuť opražiť na panvici bez oleja trošku celozrnného pečiva. :) Prajem dobrú chuť :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...