Havana - Cuba, part 1:)

Ahojte, tak som sľúbila, že Vám napíšem niečo o Kube. Pondelky budem písať o rôznych mojich cestovateľských zážitkoch, a tak budete spolu so mnou môcť nahľadnúť do sveta:D Písal sa rok 2011 a ja som bola vtedy na súťaži Miss Universe (k tomu čo to popíšem nabudúce). Kedže nám nevyšlo sústredenie na Malých Divách ešte počas trvania súťaže pred finále, tak sme dostali aspoň zájazd na Kubu po skončení súťaže. A stálo to za to! Najprv sme sa všetci stretli v cestovke a potom sme odtiaľ vyrazili na viedenské letisko. Mali sme jeden prestup v Paríži a odtiaľ nám cesta trvala 9 hodín. Cestovali sme večer, čiže nám to aj zbehlo, dali sme si aj vínko, čo nám ponúkli, ta reku nedám si v lietadle? aj ked ja nikdy nepijem?:D Ráno sme prileteli do Havany a tam nás už čakal autobus. Hotel sme mali vraj najlepší v Havane, kde sa ubytuvávajú všetky hviezdy a bývali tam aj Al Pacino a podobne:D Ked sme vchádzali, mali sme celý výbor nastúpený pred hotelom a na zemi červený koberec..Do toho nám hrali,spievali a dali nám pravé kubánske mojito a ružu. Život na Kube je strašne ťažký a vyzeralo to tam hrozne zdevastovane..Ako nejaké mesto, kde vybuchla bomba a tak to tam ostalo.. Každý deň tam spadne niekoľko domov, lebo už nič neudržia. V Havane sme strávili 2 dni tuším. Deň nám začal tak, že prišli po nás staré oldtimery (starodávne autá) a jak som uvidela, tak som iba kričala a behala, že ten berem ja:D Taký krásny ružová starý kabriolet a prisahám, žeby som predala aj obličku, aby som taký mala:D Sedeli sme po troch každá a bolo to neskutočné. Išli sme v jednom zástupe a trúbili a kričali. Celá Kuba vraj vedela, že prídeme a všetci si nás tak vážili a boli sme ako hviezdy pre nich..jak celebrity..najlepšie bolo, keď oproti nám išlo auto, kde sedeli 3 ľudia a všetci mali Foťáky v ruke..dokonca aj vodič:D jazdu som si úplne užila a bol to nezabudnuteľný zážitok. Autá nás priviezli na námestie, kde pre nás už boli prichystané koče:D Opäť sme sedeli po troch v každom a preniesli nás po meste. popozerali sme pamiatky, ľudia si nás pokukali a bolo to super. Aj ked sú chudobní, sú neskutočne šťastní a usmievaví. Po uliciach žobrú ľudia a pýtajú všetko..mydlá, šampóny, oblečenie, jedlo..čo príde. Najhorší pohľad som mala, ked sme vošli do obchodu. Lepšie povedané, to sa nedá ani nazvať obchodom...Bola to akási malá miestnosť, kde boli v sklenených nádobách ryža, dalej cigarety, zubná kefka a to bolo asi všetko. Oni dostávajú jedlo na prídel. To znamená, že je podelené jedlo na každú osobu, že koľko dostane, aby to bolo spravodlivé. Majú tam tabuľu, kde je napísané, čo tento mesiac došlo a čo nie..napríklad vtedy, ked sme tam boli my, nedošlo maslo..takže celá Havana nemala v ten mesiac maslo. Nemajú žiadne sladkosti..jedia hlavne ovocie a zeleninu. A čo bolo najhoršie, ani len tí zamestnanci čo robia v hoteli si nemohli zobrať zbytky, čo tam ostali po švédskych stoloch..To je hrozné..Majú tam fakt veľmi prísny režim a zarábajú tam 15 dolárov mesačne!!! WTF?! A čo je zaujímavé, vraj tam majú noviny predtlačené dopredu..a iba to, čo sa im hodí je tam napísané... Ako vidím, som sa rozpísala a je toho veľa na jeden raz.. takže aj Havanu rozdelím na 2 časti. V druhej časti Vám napíšem o doubledeckri, katamaráne, jazzovej noci a pravom kubánskom obede. Tak dobrú noc, posielam pusy!!





Tabuľa v obchode


Moje!:D





obchod?!! naschvál som ho priblížila..



Moje lásky:-*

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...